رییس دادگستری بم گفت:مشکلات ثبتی شهرک امید وامام در سفر دادستان کل کشور به این شهرستان حل شده و باید وارد محدوده شهری می‌شدند.

سلمان اعظمی‌ساردو در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم با محوریت حل مشکلات شهرک امید و امام خمینی (ره) گفت: در شهرک امید حدود ۸۵ هکتار سند رسمی تک برگ برای اداره راه و شهرسازی صادرشد که ۷۰ درصد بافت فرسوده و قشر ضعیف جامعه در این محدوده قرار دارند و مقرر شد با نظر مساعد مشاور طرح تفصیلی بم این شهرک وارد محدوده شهری شود.

رییس دادگستری بم اظهار کرد: از دیگر مشکلات این شهرک یکسری ضوابط میراثی و گسل بود که با پیشنهاد میراث فرهنگی مشکلات حل شده و اداره راه و شهرسازی با نقشه و طرحی که دارد طی همکاری با شهرداری، بافت شهری را ادامه دهد و زیرساخت‌های شهرک امید را حل کند.

وی با اشاره به مشکلات شهرک امام خمینی (ره) اضافه کرد: عمده مشکلات آن حل شده و تنها چهار پلاک مشکل ساز است که یک پلاک آن به دلیل وجود معارض و شاکی خصوصی باید محدوده تصرفات آنها مشخص شود، اما سه پلاک دیگر مشکلی ندارند.

اعظمی ساردو بیان کرد: در شهرک امام خمینی مشکل اصلی همان واگذاری بود که با سفر رییس قوه قضاییه و هیات همراه به استان کرمان و سفر دادستان کل کشور به بم انجام شد.

وی تصریح  کرد: محدوده‌ای از شهرک امام خمینی (ره) در طرح تفصیلی قرار نداشت که با پیشنهاد یکسری ضوابط از طرف پایگاه جهانی بم آن محدوده نیز وارد طرح تفصیلی می‌شود.

دادستان بم در این جلسه ضمن اشاره به حل مشکل واگذاری‌ها در شهرک امام و امید بم اظهار داشت: با ورود دستگاه قضا و همکاری سازمان‌های متولی سازماندهی شهرک‌های امام و امید بم که ۲۰ سال مسکوت مانده بود حل شد، اما اکنون موضوع مهم این است که باید جلوی وقوع و بروز مشکلات سابق گرفته و راه ایجاد مشکلات جدید در این شهرک‌ها بسته شود.

جعفری‌زاده با حائز اهمیت دانستن عدم ادامه مشکلات در شهرک امید گفت: مسئولین متولی به نوبه خود باید از گسترش مشکلات و تصرفات در این شهرک‌ها جلوگیری کنند تا سازماندهی به نحو احسن انجام گیرد و تاکنون مجموعه دادستانی در این راستا دو نفر از فروشندگان اصلی اراضی دولتی را دستگیر کرده و با متصرفین جدید بدون اغماض برخورد خواهد شد و امید است همه ادارات و سازمان‌های متولی وظایف خود را به نحو احسن در جلوگیری از تصرفات آتی انجام دهند.

این مقام قضایی افزود: اگر در بحث گسترش تصرفات از سازمان و اداره‌ای کوتاهی یا قصور دیده شود بدون ملاحظه با آنها برخورد خواهد شد و همه مسئولین در سازمان‌ها به وظایف خود در قبال حفاظت و حراست از اراضی دولتی و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز عمل کنند تا مشکلات در همین جا متوقف شود.

برچسب ها: دستگاه قضا ، تصرفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار